Türkiyeli olmak için buradayız.


ZİRVE Yayınevi’nde öldürülen Alman uyruklu Tilmann Geske’nin Malatya’da yaşayan eşi Susanna Geske, Türk vatandaşlığını almak için bu yaz Almanya’ya gitmeyeceğini söyledi.

Geske, “Çocuklarım Türkiye’de üniversite okumak istiyor. Almanya’da ölseydi Almanya’yı mı terk edecektik, hayır” dedi.

Katliamın perde arkası aydınlanıyor

Eşinin öldürülmesinin ardından ülkesine dönmeyerek Malatya’da yaşamaya devam eden Sussanna Geske, çocuklarının Almanya’ya gitmek istemediklerini ifade etti. Geske, “Çocukları Miriam, Lucas ve Michael Türkiye’yi çok seviyorlar.

Kızlarım Ankara’da oğlum ise Malatya’da üniversite okumak istiyor. Vatandaş olmak için gerekli şartlardan biri de yasal ikamet süresi. O yüzden biz bu yaz Almanya’ya gitmeyeceğiz. 15 yıldır Türkiye’deyiz. Eşim Almanya’da trafik kazasında ölseydi orayı terk mi edecektim?

Hayır tabi ki. Katliam olayı Malatya veya Türkiye ile ilgili değil. Bu olayın perde arkası artık aydınlanıyor. Cinayeti kimlerin organize ettiği ikinci iddianamede anlatılacak” dedi.

Evimizi bile hiç değiştirmedik

Olayın ardından büyük bir travma yaşadıklarını dile getiren Geske, “Almanya’ya gidersek bir travma daha yaşayacağız. Çünkü çocuklar oraya adapte olmakta zorluk yaşayacak. Biz burayı çok seviyoruz. Malatya halkını seviyoruz.

Eşim öldürüldükten sonra genç delikanlılar beni sokakta gördüklerinde elimi öpüp ağlayarak ‘biz böyle olmasına çok üzüldük’ dediler. Eşimin ölümünün Malatya ile bir ilgisi yok. Evimizi bile hiç değiştirmedik” diye konuştu.

Parmağında halen hem kendisinin hem de eşinin evlilik yüzüğünü taşıyan Geske, “Almanya’da dul kadınlar iki yüzük takar. Ben eşimin yüzüğünü de takıyorum.

Eşimin yüzüğüne bir de pırlanta taktırdım. Bu durum onun cennette olduğunu bana hatırlatıyor. 20 Haziran evliliğimizin 20. yıldönümü” dedi.

Haber Kaynağım :
Bu haber Star Gazetesi köşe yazarı HELİN ŞAHİN / İSTANBUL tarafından yapılmış ve kaleme alınmıştır.
http://www.stargazete.com/