Kurbağa, çayı kurtaracak ...


Lipton, 400 markası olan dünya devi Unilever'in en bilinen markalarından biri. Grubun Lipton'la ilgili aldığı stratejik kararlar dikkat çekiyor. Özellikle de çevre ile ilgili projeler ön plana çıkıyor.

Geçen yıl Doğu Karadeniz'de çay alımlarının tamamını, kaynakları tüketmeden sürdürülebilir tarımdan sağlamayı taahhüt etmişti.

Üstelik bunun için sivil toplum örgütü olan Rainforest Alliance'den (Yağmur Ormanları Birliği) sertifika almak için Mayıs 2011'de düğmeye bastı.

Hedef 2014'e kadar tüm çay alımlarını sürdürülebilir tarım kapsamında yapmak. Rainforest Alliance'ın logosu kurbağa.

Greenpeace gibi bağışçılar ve üyelerinden aldıkları destekle yoluna devam ediyor. Bir de şirket denetimlerinden sağladıkları gelir var. Denetimden başarıyla geçen şirketlere ürünlerinde kurbağalı logoyu kullanma hakkı tanıyorlar.

NOTU YÜKSELDİ

Unilever Gıdadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, bu sertifikayı almak için 2 milyon TL bütçe ayırdıklarını ancak bu rakamın artabileceğini söylüyor.

Projeyi denetleyen Rainforest yetkilileri ise gidişattan memnun.

Mayıs 2010'da ilk değerlendirme ile başlayan süreçte 2012 itibarıyla ön denetimler yapılmış. Lipton'un ilk yıl 58 olan notu 84'e çıkmış.

Haber Kaynağım :
Bu makale Sabah Gazetesi köeş yazarı Tarık YILMAZ tarafından yazılmıştır.
http://www.sabah.com.tr/