Dul Avrat Köftesi

Gecen hafta Pazar günü Malatyalı komşumuz Necla hanım bize misafirliğe geldiğinde bir süre sonra haydi ben mutfağa giriyorum. Siz de isterseniz bana yardım edin de bizim oralardan bir damak tadını beraber hazırlayalım dedi. Annem ve ben yeni bir yemek öğrenmek adına meraklı bakışlarla heyecanla kolları sıvadık. Bana ilk önce ismi garip geldi ve kadınkadına aramızda bu enteresan yemek isim hayli bir espiri konusu oldu. :)

Malzemeleri :
---------------
Köftelik bulgur
Sıcak su
Un
Nane
Tuz

Sosu için :
-----------
Domates
Biber salçası
Sarımsak
Reyhan
Tuz
Sıvıyağ

Köftelik bulgur ayıklanıp tuz ve nane ile karıştırılır. sıcak su ilave edilerek ağzı kapatılır şişmeye bırakılır. (kısır yapar gibi) Ilınınca her kase bulgur için 1 kaşık un ilave ederek gerekirse biraz su ilavesiyle yoğrulur.

Hamurdan parçalar koparılıp eller ıslatılarak fındıktan biraz daha irice toplar yapılır. hazırlanan köfteler kaynar suda 5 dakika kadar pişirilir. delikli kepçeyle tabağa alınır.

(eğer suyunu köftelere denk gelecek şekilde ayarlarsanız süzmenize gerek kalmaz ama tecrübe istiyor biraz :)

Domatesler soyulur doğranır biber salçası ile birlikte sıvıyağda pişirilip sarımsak ve reyhan ilavesiyle tatlandırılır. tuzu ayarlanıp gerekirse köftelerin suyundan ilave edilerek inceltilir. köfteler bu sosun içine atılarak 1 dakika daha ocakta tutulup karıştırılır. sıcak servis yapılır.

Her yörede daha doğrusu neredeyse her evde farklı yapılması kuvvetle muhtemel ben

Necla dan öğrendiğim kadarıyla ve de biraz da kendi damak tadıma uyarlanmış şekliyle paylaşmaya çalıştım...

Ben köy bulguru kullandığımdan yıkanmadan kullanıyorum, hazır bulgurlarda kıvam tutturmak için un miktarını arttırmak gerekebilir.