Kadın Kahvecinin Kahvesinde Dedikodu Yapmak Yasak

Bursa'da beden eğitimi öğretmenliği mezunu olan Nilgün Sözen, ataması yapılmayınca ailesine ait kahvehaneyi işletiyor.

İşyerinin kapısına "Bu kahvede dedikodu yasaktır" yazan Sözen, azmiyle erkek meslektaşlarına adeta taş çıkartıyor.

Türkiye'deki atama bekleyen binlerce öğretmen arasında bulunan Nilgün Sözen, 2006 yılından bu yana ataması yapılmayınca ailesine ait kahvehaneyi işletmeye başladı.

2006 yılında Yakın Doğu Üniversitesi’nde burslu okuduktan sonra mezun olan Sözen, erkeklerin daha çok yaptığı çaycılık mesleğini tek başına yapıyor.

Öğretmenlik için ataması yapılamayınca birçok iş başvurusundan olumsuz cevap alan Sözen, abisinin açtığı kahvehaneyi işletmeye karar verdi.

Yanında çırak olarak çalıştıracak bir elemanı aylardır bulamadığını söyleyen Sözen, erkek müşterilerine çay ve kahve servisi yaparak, kadınların her mesleği yapabileceğini bir kez daha ortaya koydu.

33 yaşındaki Sözen, kadınların her zaman her işi yapabileceğini dile getirdi.Öğretmenlik yapmanın hep hayalinde olduğunu, fakat atama olmayınca çaycılık yapmaya mecbur kaldığını ifade eden Sözen,

"Bu mecburiyetten oldu. Bizim başımızda babamız yok. Abilerim, annem ve ben varım. Kahvehanemize eleman bulamadık.

İş başa düşünce mecbur kaldık. Zaten benim de işim yoktu. Aslında ben beden eğitim öğretmeniyim. Spor akademisinden mezunum, atamam olmadı, işsizdim.

Eleman da bulamadık. Aç kalmaktansa tabi ki çalışmayı daha çok istedim. Artık işimizin başındayız" dedi.

"İlk başlarda insanlar bayan çaycı mı olur diye hep tepki gösterdi" diyen Sözen, kahvehanecilik mesleğini severek yaptığını söyledi.

Sözen, şöyle devam etti:

"Bugün baktığınızda bayanlar birçok yerde. Ben de biraz spor akademisi mezunu olduğum için daha girişkeniz.

Bizim okul mezunu olan insanlar hayatta daha çok aktif oluyor. Bende de o var. Biz çarşıda büyüdük, hiç yabancılık çekmedik.

Okulda spor eğitimi verecekken, burada çay dağıtarak antrenman yapıyoruz. Ama ben yine de mesleğimi seviyorum. Çünkü ben buradan ekmeğimi kazanıyorum."

BU KAHVEDE DEDİKODU YAPMAK YASAK

Sözen, kahvehanesinde farklı bir uygulamaya da imza attı. Kahvehanenin girişine "Dedikodu yapmak yasaktır" yazısı asan Sözen, gören herkesi şaşırtıyor.

Çaycı bayan görünce şaşıran insanların bu yazıyı görünce daha çok şaşırdığını ifade eden Sözen,

"Tabi beni böyle görenler şaşırıyor. Bayan varmış burada falan diyorlar ama artık insanlar alıştı.

Zaten kahvede yazdık, ‘Bu kahvede dedikodu yasaktır’. 


Gelen erkekler artık dedikodu yapmıyor. 5 ay öce bir eleman vardı, kaçtı. Uzun süre çalışmak zor geldi" diye konuştu.

Kahvehaneye gelen erkek müşteriler ise, kadın eli değen çayların daha lezzetli olduğunu söyleyerek, 


"Kadın eli derler ya, çayı çok beğendim. Temiz ve titiz. Her yere böyle bir çaycı nasip etsin" dediler. 

Koyu bir Bursaspor fanatiği olan Sözen, işyerinin her yerine yeşil beyazlı takımın formalarını ve atkılarını asmayı da ihmal etmiyor.

Haber Kaynağım :
İhlas haber ajansı bülteninden alınmıştır.
http://yurthaber.mynet.com/