20 yıl gibi uzun bir aradan sonra yeniden piyasaya çıkmaya hazırlanıyor...
Kadın prezervatifi 20 yıl kadar önce ilk kez piyasaya sürüldüğünde başarısızlığa uğradı, ama tamamen de ortadan kaybolmadı.
Şimdilerde bir dizi şirket yeni ürünlerle bu yarışa katılıyorlar.
BBC Türkçe'nin haberine göre, resmi adı FC1 olsa da, pek çokları bu ürünü Femidom ya da Reality adlarıyla tanıdı.
.
FC1'i üreten Chartex'in başkanı Mary Ann Leeper, o dönemde kadınların kendi başlarının çaresine bakabilmeleri gerektiğine inandığını, ama bu büyükçe ve kaygan ürünün, Avrupa ve ABD'deki müşterilere dahi ne kadar tuhaf geleceği olasılığını hafife aldıklarını söylüyor.
FC1'in bazı tasarım hatalarının olduğu muhakkaktı.
Kadın prezervatifi 20 yıl kadar önce ilk kez piyasaya sürüldüğünde başarısızlığa uğradı, ama tamamen de ortadan kaybolmadı.
Şimdilerde bir dizi şirket yeni ürünlerle bu yarışa katılıyorlar.
BBC Türkçe'nin haberine göre, resmi adı FC1 olsa da, pek çokları bu ürünü Femidom ya da Reality adlarıyla tanıdı.
.
FC1'i üreten Chartex'in başkanı Mary Ann Leeper, o dönemde kadınların kendi başlarının çaresine bakabilmeleri gerektiğine inandığını, ama bu büyükçe ve kaygan ürünün, Avrupa ve ABD'deki müşterilere dahi ne kadar tuhaf geleceği olasılığını hafife aldıklarını söylüyor.
FC1'in bazı tasarım hatalarının olduğu muhakkaktı.
Poliüretan'dan yapılan prezervatif, cinsel ilişki sırasında çok ses çıkarıyordu, örneğin.
İlk yıllarda Chartex'in halefi Female Health Company, üretime son verme fikrini dahi değerlendirdi.
.
Ama 1995'te bir gün Leeper'ı, Zimbabve'deki HIV ve AIDS kampanya sorumlusu aradı.
Telefonun öbür ucundaki Daisy, "masamda 30 bin kadının imzaladığı ve kadın prezervatifi getirmemizi talep eden bir dilekçe duruyor" diyordu.
Bu görüşme, kadın prezervatiflerini kalkınmakta olan ülkelere taşıyan önemli bir adım oldu.
FC1'in yerini alan FC2, daha az ses çıkaran sentetik lateks maddesinden üretildi ve Batı'da pek çoklarının tahmin ettiğinden daha başarılı oldu.
138 ülkede bulunabilen bu ürünün satışı 2007'den beri ikiye katlandı ve Female Health Company sekiz yıldır kâr ediyor.
Satışlar en çok ABD yardım kuruluşu USAID, Birleşmiş Milletler, Brezilya ve Güney Afrika Sağlık Bakanlıkları'na yapılıyor.
Kadın prezervatiflerinin başka avantajları da var.
Cinsel ilişkiden saatler önce yerleştirilebildiklerinden, ilişkinin öncesi ve sonrasında herhangi bir dikkat dağınıklığına neden olmuyor.
Ayrıca kadınların cinsel ilişki yoluyla bulaşan hastalıklardan daha iyi korunmalarını sağlıyor.
.
Kullanıcılar da olumlu geri bildirimde bulunuyor.
Hatta Kadın Prezervatifine Evrensel Erişim Ortak Programı UAFC'den Saskia Husken, "pek çokları, kadın prezervatiflerinin cinsel hazzı artırdığını bildiriyor" diyor.
Nijerya Aile Sağlığı Derneği'nden Meyiwa Ede, erkeklerin prezervatif kullanmak zorunda olmama olasılığı karşısında heyecanlandıklarını, kadınların ise ürüne başta şüpheyle yaklaşıp "şimdi bunu içime mi sokmamı söylüyorsunuz?" dediklerini anlatıyor.
Yeni kadın prezervatifleri yolda
.
Mags Beksinska, Lancet'ta yayımlanan bir araştırmanın baş yazarlarından biri.
Araştırmada üç yeni kadın prezervatifi incelenmiş:
Woman's Condom, şu anda Çin'de satılıyor ve yakında Güney Afrika'da da dağıtımına başlanacak.
İlk yıllarda Chartex'in halefi Female Health Company, üretime son verme fikrini dahi değerlendirdi.
.
Ama 1995'te bir gün Leeper'ı, Zimbabve'deki HIV ve AIDS kampanya sorumlusu aradı.
Telefonun öbür ucundaki Daisy, "masamda 30 bin kadının imzaladığı ve kadın prezervatifi getirmemizi talep eden bir dilekçe duruyor" diyordu.
Bu görüşme, kadın prezervatiflerini kalkınmakta olan ülkelere taşıyan önemli bir adım oldu.
FC1'in yerini alan FC2, daha az ses çıkaran sentetik lateks maddesinden üretildi ve Batı'da pek çoklarının tahmin ettiğinden daha başarılı oldu.
138 ülkede bulunabilen bu ürünün satışı 2007'den beri ikiye katlandı ve Female Health Company sekiz yıldır kâr ediyor.
Satışlar en çok ABD yardım kuruluşu USAID, Birleşmiş Milletler, Brezilya ve Güney Afrika Sağlık Bakanlıkları'na yapılıyor.
Kadın prezervatiflerinin başka avantajları da var.
Cinsel ilişkiden saatler önce yerleştirilebildiklerinden, ilişkinin öncesi ve sonrasında herhangi bir dikkat dağınıklığına neden olmuyor.
Ayrıca kadınların cinsel ilişki yoluyla bulaşan hastalıklardan daha iyi korunmalarını sağlıyor.
.
Kullanıcılar da olumlu geri bildirimde bulunuyor.
Hatta Kadın Prezervatifine Evrensel Erişim Ortak Programı UAFC'den Saskia Husken, "pek çokları, kadın prezervatiflerinin cinsel hazzı artırdığını bildiriyor" diyor.
Nijerya Aile Sağlığı Derneği'nden Meyiwa Ede, erkeklerin prezervatif kullanmak zorunda olmama olasılığı karşısında heyecanlandıklarını, kadınların ise ürüne başta şüpheyle yaklaşıp "şimdi bunu içime mi sokmamı söylüyorsunuz?" dediklerini anlatıyor.
Yeni kadın prezervatifleri yolda
.
Mags Beksinska, Lancet'ta yayımlanan bir araştırmanın baş yazarlarından biri.
Araştırmada üç yeni kadın prezervatifi incelenmiş:
Woman's Condom, şu anda Çin'de satılıyor ve yakında Güney Afrika'da da dağıtımına başlanacak.
İlk bakışta FC2'den küçük olan bu ürün bir tamponu andırıyor.
Cupid, Hindistan, Güney Afrika ve Brezilya'da bulunabiliyor.
.
Vanilya kokulu ve pembe ya da doğal renklerde üretiliyor.
Şu anda FC2 dışında, Dünya Sağlık Örgütü'nün onayladığı tek ürün.
VA Wow ise aynı Cupid gibi kullanıcıya prezervatifi yerleştirirken yardımcı olan bir sünger içeriyor, bu da ürünün kaymasını engelliyor.
Bununla beraber 20 yıl geçmesine rağmen, kadın prezervatiflerinin erkeklerinki kadar başarılı olamadığı bir gerçek.
.
Hala küresel prezervatif pazarındaki payı, yüzde 0,19'u geçmiyor.
Ancak bu durum, yeni girişimcilerin güvenini ve heyecanını kırmıyor.
Kimbilir, belki de son gülen, kadın prezervatifi savunucuları olabilir.
Cupid, Hindistan, Güney Afrika ve Brezilya'da bulunabiliyor.
.
Vanilya kokulu ve pembe ya da doğal renklerde üretiliyor.
Şu anda FC2 dışında, Dünya Sağlık Örgütü'nün onayladığı tek ürün.
VA Wow ise aynı Cupid gibi kullanıcıya prezervatifi yerleştirirken yardımcı olan bir sünger içeriyor, bu da ürünün kaymasını engelliyor.
Bununla beraber 20 yıl geçmesine rağmen, kadın prezervatiflerinin erkeklerinki kadar başarılı olamadığı bir gerçek.
.
Hala küresel prezervatif pazarındaki payı, yüzde 0,19'u geçmiyor.
Ancak bu durum, yeni girişimcilerin güvenini ve heyecanını kırmıyor.
Kimbilir, belki de son gülen, kadın prezervatifi savunucuları olabilir.
Haber Kaynağım :
http://www.haberfx.net/