Kadın bedeninin ve cinselliğinin reklam amacıyla kullanılması Berlin'de yapılan bir mitingle protesto edildi.
Protesto eylemini, kadının reklam dünyasında ve medyada cinsel obje olarak kullanılmasına karşı kurulan ‘Pinkstinks’ adlı dernek gerçekleştirdi.
5 sene önce İngiltere 'de kurulan dernek bir senedir de Berlin'de faaliyet gösteriyor.
Kadın cinselliğinin ve çıplak bedeninin, alakalı alakasız pek çok ürünün satışı için kullanıldığına dikkat çeken dernek yöneticileri, bunun kadının toplum içindeki rolünü olumsuz etkilediğini iddia ediyor.
Pinkstinks, kadın bedeninin ve cinselliğinin reklam amaçlı sokakta ve medya da sergilenmesinin özellikle çocukları da çok olumsuz etkilediğini ve buna karşı önlem alınması gerektiğini savunuyor.
.
Almanya 'da yapılan araştırma sonuçlarına göre, televizyonlarda yayınlanan bazı şov programları ve reklamlar, çocuklar ile gençleri baskı altına alıyor.
Örneğin 2006 senesinde bir tv kanalında yayınlanan “Almanya Yeni Top Modelini Arıyorö yarışmasından sonra kız çocuklarının ve genç kızların kendilerine güvenlerinin azaldığı ve kendi vücutlarından hoşnut olmayanların sayısının radikal bir şekilde arttığı gözlemleniyor.
Buna göre 2006 senesinde 16-17 yaşındaki kızların % 70'i görünüşlerinden memnun iken, üç sene sonra sadece % 55'inin görünüşünden memnun olduğu tesbit edilmiş.
Bu rakan 2012 senesinde ise % 47'ye kadar düşmüş.
Almanya 'da yapılan araştırma sonuçlarına göre, televizyonlarda yayınlanan bazı şov programları ve reklamlar, çocuklar ile gençleri baskı altına alıyor.
Örneğin 2006 senesinde bir tv kanalında yayınlanan “Almanya Yeni Top Modelini Arıyorö yarışmasından sonra kız çocuklarının ve genç kızların kendilerine güvenlerinin azaldığı ve kendi vücutlarından hoşnut olmayanların sayısının radikal bir şekilde arttığı gözlemleniyor.
Buna göre 2006 senesinde 16-17 yaşındaki kızların % 70'i görünüşlerinden memnun iken, üç sene sonra sadece % 55'inin görünüşünden memnun olduğu tesbit edilmiş.
Bu rakan 2012 senesinde ise % 47'ye kadar düşmüş.
.
Genç kızların çoğnluğu kendilerinin ya çirkin ya da şişman olduğuna inanıyor.
Tabi ki bu hoşnutsuzluk gençlerde diyet yapma, psikolojik baskı hissetme, hayattan zevk almama, kendi bedenine zarar verme gibi pek çok rahatsızlıkları da beraberinde getirmiş.
Özelikle çocukların görsellerden çabuk etkilendiğini söyleyen dernek temsilcileri, çocukların ve gençlerin reklamlarda, şov programlarında gördükleri yetişkinler gibi güzel olma, iyi bir vücuda sahip olma zorunluğu hissettikleri ve kendilerini baskı altına aldıklarını söylüyorlar."
Konuştuğumuz Pinkstinks derneğinin basın sözcüsü Nils Pickert,
"Bazen o kadar ileri gidiliyor ki sokaktaki bir reklam panosunda kafası olmayan çıplak bir kadın göğsü görüyorsunuz.
Ya da bir parfüm reklamında, çokca çıplak kadın görüntüsünün arasında, bir parfümün cinselliğin anahtarı olduğu gibi gösteriliyor.
Çocuklar ve gençler bunların gerçek olduğuna inanabiliyor.
Bizler Pinkstinks olarak çocuklara ve gençlere bedenlerinden ibaret olmadıklarını ve bu gördükleri kurgular karşısında kendilerini sınırlandırmamalırı gerektiğini öğretmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
Pinkstinks'in Berlin Brandenburg Kapısı önünde gerçekleştirdiği bu protesto eylemi, kadın cinselliğinin reklam amaçlı kullanılmasına karşı düzenlenen dünya çapındaki ilk eylem olma özelliğini de taşıyor.
Çocuklar ve gençler bunların gerçek olduğuna inanabiliyor.
Bizler Pinkstinks olarak çocuklara ve gençlere bedenlerinden ibaret olmadıklarını ve bu gördükleri kurgular karşısında kendilerini sınırlandırmamalırı gerektiğini öğretmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
Pinkstinks'in Berlin Brandenburg Kapısı önünde gerçekleştirdiği bu protesto eylemi, kadın cinselliğinin reklam amaçlı kullanılmasına karşı düzenlenen dünya çapındaki ilk eylem olma özelliğini de taşıyor.
Haber Kaynağım :
Doğan Haber Ajansı muhabiri MAHMUT TOSUN haber yazısıdır.
http://www.radikal.com.tr/