Dul Kadının Topuk Sesleri

Toplumdaki dul, sola, yalnız ne tabir edilirse edilsin, boşanmış yalnız annelerden biriyim. Çocuğumu yalnız büyütmeye çalışıyorum.

Türkiye’nin sayılı kurumlarından birinde çalışmaktayım. Üniversite mezunu, hakkını hukukunu bilen hatta başkalarının hakkını kanun önünde de savunan.

Üniversite mezunu olup şehirde de çalışsanız, köyde olup tarlada da olsanız kadın her yerde aynı. Usta Nazımın dediği gibi sofrada yeri sarı öküzden sonra.

Toplumda hala cinsel bir obje. Erkekse her yerde erkek. Hayır hayır ayrımcı değilim ben. Tüm yaşadıklarıma rağmen, acılarımın gölgesinde, yeniden evlenip mutlu bir evlilik yapacağım, kızımı o evlilikte büyüteceğim inancını yeşertiyorum içimde.

Ama dün soğuk bir yel esti iş yerimde. Topuk seslerim sebep olmuş bu yele. Bu çağda üstelik dedirtecek bir düşünce. Topuk sesi etkiler, tahrik edermiş erkeği, giymeyecek yada daha az sesli bir ayakkabı giyecekmişim. Hayret ettiniz değil mi? Etek , elbise, askılı büluz falan olsa neyse, bu konuşmaya sebep masum topuk sesleri.

Daha öncede böyle çatlak sesleri üst yönetimde dile getiren müdür arkadaşları duymuş, siyasi söylemdir canım demiş gülmüştük. Oysa dünkü esen yel siyasi değil tümüyle erkeksiydi. Rahatsız oluyorum çalışamıyorum, etkileniyorum gibi bahaneler altında çalındı kulağıma. Hatta pat diye yüzüme söylendi, terbiyesizleşildi.

Olacak şey miydi bu. onca kadın topuklu giyerken. Sadece ben değil, evli bayanlarda bekar bayanlarda giymekteyken o tür ayakkabıları niye, neden benimki tahrik etmekteydi mesai arkadaşımı. Üstelik daha sesli ayakkabısı olan evli arkadaşa değil de bu tavrı niye banaydı?

Dul olmak, yalnız olmak bu kadar mı göze batar dedim kendi kendime. Allaha dua ettim, dul olsam da böyle bir erkekle evli olmadığım için, bu denli aç hissetmediğim için şükrettim derinden.

İşin özü dulsanız, evli ya da bekar arkadaşlarınızın değil sizin ayakkabılarınız dert olur birilerine.

TOPUK SESİ ETKİLER Mİ?
Diye sorarsanız etkilemez bence.
Ama yaşadıktan sonra dünü sorarsanız eğer
BİR DULUN TOPUK SESİ ETKİLER Mİ?
Diye ETKİLER, ETKİLER derim size düşünmeden.

Ama yinede tüm zorluklarına rağmen kendime saygımı kaybettiğim bir evliliği sürdürmektense, topuklu ayakkabılarımla mutluyum ben.

Haber Kaynağım :
Yazar: Ayşe Türkmen makalesidir.
http://www.eyvahbosaniyorum.com/